Politická strana 4 VIZE
Méně stresu - více lásky
... nenadává na společenskou situaci, ale hledá způsoby, jak ji vylepšit ...
Domů arrow Programové teze arrow Ultralehké vlakové dopravní systémy
Středa, 22 listopad 2017
Zasílání novinek

Chci být informován o činnosti






Volby
Volby Senát 2006 - Ivo Patta
Volby Strakonice 2006
Volby PS 2006
Ultralehké vlakové dopravní systémy PDF Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 2
SlabéVynikající 
Napsal Zdeněk Macura   
Ultralehké vlakové dopravní systémy
Chceme podpořit výzkum tzv. ultralehkých vlakových dopravních systémů, které by dosahovaly rychlosti až 500 km/h.
Jedná se mám o dopravní systém pro osobní dopravu, jehož klíčovým parametrem, kterým se zásadně liší od současných železničních drah, je podstatně nižší zátěž na nápravu. Současné železniční dopravní cesty jsou budovány až na zátěž 40 tun na nápravu. Je tomu tak zejména z důvodu nákladní dopravy. Můžeme si tak představit, že náklady na její budování a údržbu jsou poměrně vysoké. Navíc tyto dopravní cesty umožňují provoz jen asi do rychlosti 160 km/h. Chceme proto podpořit výzkum takových dopravních systémů (pouze pro osobní dopravu), kde nároky na dopravní cestu jsou podstatně nižší a to 2-3 tuny na nápravu (což pro osobní dopravu je dostačující) a kde se soupravy mohou pohybovat rychlostí až 500 km/h.
  • Korpusy vlaků by byly vyráběné podobně jako korpusy ultralehkých letadel. Nejtěžší na těch vlacích by byl jejich náklad - cestující.
  • Dopravní cesty by byly zásadně budovány nad terénem ve výšce kolem 6-10 metrů. Její založení by bylo na betonových sloupech vzdálených od sebe asi 10 metrů.
  • Tím, že by dráha byla nad terénem na sloupech, byl by její zásach do krajiny minimální. Vyloučilo by se tak také případné křížení s jinými cestami ( což je někdy příčinou tragických dopravních nehod )
  • Takový typ drah by bylo možné vést také ve městech (například uprostřed cest) aniž by bylo nutné provádět velké změny v městské zástavbě. Systém by tak bylo možné využít pro městskou i meziměstskou dopravu.
  • Vlaky by poskytovaly pouze místa pro sezení, ne pro stání, což je jediná jejich nevýhoda - nižší kapacita.
  • Vzhledem k tomu, že dráha by byla na sloupech, mohla by se její výstavba automatizovat a dosáhnout tak nízké ceny na její vybudování.
  • Rychlost těchto vlaků by dosahoval až 500 km/h. Cesta z Prahy do Ostravy by trvala méně než hodinu.
Poznámka1: Tento bod mluví pouze o podpoře výzkumu. Samozřejmě záleží na výsledcích výzkumu, jestli by se vůbec něco takového budovalo nebo ne. Je možné, že se zjistí, že tento typ dopravních systému má příliš mnoho nevýhod, a tak se nikdy nebude jeho výstavba realizovat, anebo naopak se zjistí, že daný systém má velký potenciál stát se úspěšným dopravním systémem ( v což věříme), pak se samozřejmě začne uvažovat o jeho praktické realizaci. Ale ikdyby výsledek daného výzkumů nebyl příliš příznivý, je velká pravděpodobnost, že alespoň část z výzkumu najde nějaké praktické uplatnění (jak už to u výzkumů bývá).
Poznámka2: Inspiraci pro tento výzkum mohou být již existující dopravní systémy v Japonsku, které dosahují rychlosti až 500 km/h.

Možná Vás také zajímá

  1. Zásady politika strany 4 VIZE
  2. 4 VIZE nabízí web zdarma
  3. Reklama, která informuje, ano, reklama, která ovlivňuje, ne
  4. Vize pro Evropu - dobrovolná spolupráce
  5. Bydlení - právo na minimální přístřeší

Přidat jako oblíbený (14) | Citujte tento článek na svých webovkách | Shlédnutí: 10600 | E-mail

Komentáře (1)
RSS komentáře
1. 15-11-2006 03:24
 
Motocykl (dálník) na koleji.
http://podnety.cz/podnet-cislo-20061103174507
Host
 
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

Aktualizováno ( Čtvrtek, 26 říjen 2006 )
 
< Předch.   Další >
Poslední příspěvky
 
© 2017 Politická strana 4 VIZE
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Design by Mamboteam.com | Powered by Mambobanner.de