Politická strana 4 VIZE
Méně stresu - více lásky
... nenadává na společenskou situaci, ale hledá způsoby, jak ji vylepšit ...
Domů
Pátek, 29 březen 2024
Zasílání novinek

Chci být informován o činnosti






Volby
Volby Senát 2006 - Ivo Patta
Volby Strakonice 2006
Volby PS 2006
Strakonice: Proč právě 4 VIZE ? PDF Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 0
SlabéVynikající 
Napsal Karel Roudnický   
Na webových stránkách http://www.4vize.cz jsme zveřejnili náš program a vzniká otázka, v čem je tento program jiný, čím se odlišuje od ostatních programů, když se zdá, že všechny programy bývají stejné, ve všech se píše o rozvoji, prosperitě, světlých zítřcích, uvádí se podpora bydlení, školství, kultury, sportu a tak dále a tak dále... Rovněž se píše o rozpočtu vyrovnaném, spravedlivém a nezatěžujícím budoucnost. A pak se také samozřejmě slibuje.
Takže v čem jsme tedy jiní? Podstatou naší odlišnosti jsou 2 z našich 4 programových vizí, a to PARTICIPACE a OTEVŘENÁ POLITIKA. Zastupitelstva totiž rozhoduje o „veřejných penězích“ a „veřejném majetku“ a my tvrdíme: „Stavět jen na politické odpovědnosti stran a morální odpovědnosti zastupitelů nestačí. Komunální politika může být funkční pouze tehdy, když se dostane pod veřejnou kontrolu a až se občané budou spolupodílet na správě města“.

Podmínkou pro vznik veřejné kontroly je snadná dostupnost důležitých informací, např. o rozpočtu, chystaných projektech, navrhovaných variantách, o výběrových řízeních a složení výběrových komisí apod.. Samozřejmostí musí být prostor pro odlišné myšlenky a názory opozice. Za zásadní považujeme obnovení řádné činnosti Kontrolní komise Města.

Informovaní občané mohou přinášet různé návrhy a připomínky a pokud vedení města je dokáže využít, rozhodovací procesy se výrazně zkvalitní. O všem je neustálý přehled a prostor pro nejrůznější nemravnosti je omezen. Naopak jestliže otevřená politika nefunguje, občané přestanou mít zájem o veřejné dění a politický život se zredukuje na jednou za čas vhození hlasu do urny (volební).

Participaci (podílu) občanů na správě věcí veřejných byla v zahraničí (např. Holandsku) věnována velká pozornost, protože tamní komunální politici čelili problému nízké účasti v komunálních volbách a tedy problému legitimity voleb. Byla zpracována řada směrnic a „manuálů“, jak participaci do komunální politiky zavést.

Další naší odlišností je to, že chceme spolupracovat s odborníky, že chceme zavést standardní metody řízení a standardní opatření běžně používaná v podnikatelské praxi. Výsledkem by mělo být odstranění zbytečně a neúčelně vynakládaných prostředků, a to ve všech oblastech činnosti města. Rozpočtové výdaje města činily 2430 mil. Kč za volební období a je nutné se ptát, zda vynaložené prostředky byly vždy vynaloženy účelně a efektivně. Nabízí se také srovnání s okolními městy, co se v nich za srovnatelné prostředky podařilo udělat.

Rovněž se odlišujeme v tom, že prosadíme zpracování strategie rozvoje města Strakonic a z tohoto základního dokumentu pak budeme vycházet při veškerém koncepčním rozhodování. To je jediná možnost, jak se vyvarovat nahodilých a nesystémových rozhodnutí. Je s podivem, že za 16 let od listopadové revoluce tento dokument ještě nebyl přijat.

Zásadní naší odlišností je, že máme jiný způsob uvažování a jiné priority než zastupitelé nynější vládní koalice. Rozdílnost je možné doložit těmito příklady:

1) Zastupitelé rozhodli, že koupí pivovar a jedním z hlavních cílů měla být podpora zaměstnanosti. My tento počin vedení města pokládáme za nemravné nakládání s penězi občanů. Domníváme se, že kdybychom 70 miliónů Kč (cena pivovaru) použili na vytvoření průmyslových zón, počet nových pracovních příležitostí by nejspíše byl srovnatelný s počtem zaměstnanců pivovaru. Pivovar bychom nechali soukromému investorovi, který podle našeho názoru má k podnikání a tedy i k péči o zachování pracovních míst lepší předpoklady. Výsledným efektem by bylo podstatné navýšení, nikoli pouhé zachování pracovních příležitostí. A bez rizika.

2) Zastupitelé již počátkem roku 2002 rozhodli o stavbě ZŠ Povážská pro 540 dětí na místě, kde stála škola pro 122 dětí. Mimo jiné ignorovali základní problém, že umístit novostavbu do prostoru 2,5krát menšího je prostě nesmysl. A jak čas plynul, projekt musel být přepracován, protože nevyhovoval hygienickým normám, rovněž probíhaly spory s účastníky řízení, které nakonec vedly ke zrušení územního rozhodnutí na stavbu školy (3.3.2006). A tak po 4 letech jsou výsledkem utracené milióny (přes velkou snahu se mi nepodařilo zjisti kolik) a děti, které nemají svou školu. Domníváme se, že pokud by rozhodování o stavbě nové školy probíhalo pod dohledem veřejnosti a spolu s odborníky, byl by vybrán vhodný projekt a vhodná lokalita a škola už mohla stát.

3) Nezadlužená budoucnost a zodpovědnost ve vztahu k rozpočtu je obsažena ve volebních programech všech politických subjektů. Vládní koalice na radnici tuto část volebního programu naplnila vskutku svérázným způsobem. Na pivovar si půjčila 70 mil. Kč, větší část dluhu bude splácet až po letech a za úvěr ručí směnkou, tj. jinými slovy ručí veškerým svým majetkem a v případě nesplácení dluhu souhlasí s exekucí majetku města. Dále zastupitelstvo rozhodlo o dodavatelském úvěru na stavbu školy Povážská. Sice v rozhodnutí jsou slůvka „v případě potřeby“, ale až bude stavební povolení, tato slůvka pozbudou významu. Naopak v rozhodnutí chybí limita (hranice) úvěru, takže případný úvěr může dosáhnout i několika set miliónů Kč. Takže kromě megalomanské stavby, se kterou bychom nevěděli, co si počít, bychom ještě mohli mít dluh likvidující jakékoli jiné projekty a aktivity města.

4) Cyklostezky na Podskalí nejsou objemem investic nijak velké, názorně však ilustrují „cit“ radnice pro životní prostředí a vztah radnice k právnímu řádu. Podle našeho názoru se jeden z mála zbytků přírody cyklostezkou znehodnotil a proměnil se na pozemek „u cesty“, kde už není možné bez stresu vyrazit s dětmi. Také nákladná stavba opěrné zdi s modrým zábradlím se opravdu do přírody nehodí. Málokdo také ví, že stavební řízení probíhalo až poté, co stavba byla dokončena (tedy černá stavba). Naše řešení by bylo jednoduché. Dali bychom přednost komunikaci pro pěší a cyklisty, která by spojovala Dražejov a Strakonice a vedla by podél státní silnice na Katovice. Pro občany Dražejova by to znamenalo kratší a především bezpečnější komunikaci. A ještě bychom ušetřili asi 15 mil. Kč. A cyklisté by mohli jezdit tudy nebo okolo hradu a letiště.

5) V letech 2002–2005 město vydalo na podporu bydlení 120 mil. Kč, z toho 61 mil. Kč na technické vybavení pro rodinné domy Jezárka, zbytek především na nástavby a vestavby. Příjmy z prodeje bytů a dotací na bydlení v témže období byly 273 mil. Kč, takže 153 mil. Kč bylo rozpuštěno v rozpočtu města. Podle anšeho názoru v lokalitě Jezárky měly stát bytové domy, stavební pozemky pro rodinné domy vzhledem k geologickým poměrům v území jsou neprodejné, 61 mil. Kč je zbytečná investice. Dále příjmy z prodeje bytů neměly být použity na zalátání rozpočtu.

6) Zastupitelé měli možnost koupit areál Ostrova od Fezka za částku kolem 10 mil.Kč. Nekoupili, asi jim bylo peněz líto. Na druhé straně nechali postavit kruhový objezd v Bavorově ulici. Podle našeho názoru peníze měly být použity na koupi lokality Ostrov. Město mohlo mít volné ruce při řešení problému centra a nevznikla by stavba zbytečná a ještě komplikující dopravu (kruhový objezd).

 

Uvedené příklady ilustrují odlišný pohled kandidátů strany 4vize na vedení komunální politiky.

Na závěr bych chtěl shrnout: Nabízíme občanům jiný způsob práce, jinou cestu, cestu PARTICIPACE a OTEVŘENÉ POLITIKY.

 

 

Za tým 4vize Karel Roudnický


Možná Vás také zajímá

  1. Zásady politika strany 4 VIZE
  2. Reklama, která informuje, ano, reklama, která ovlivňuje, ne
  3. Bydlení - právo na minimální přístřeší
  4. 4 VIZE nabízí web zdarma
  5. Vize pro Evropu - dobrovolná spolupráce

Přidat jako oblíbený (15) | Citujte tento článek na svých webovkách | Shlédnutí: 14771 | E-mail

Napište první komentář
RSS komentáře

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

Aktualizováno ( Úterý, 17 říjen 2006 )
 
< Předch.   Další >
Poslední příspěvky
 
© 2024 Politická strana 4 VIZE
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Design by Mamboteam.com | Powered by Mambobanner.de