Politická strana 4 VIZE
Méně stresu - více lásky
... nenadává na společenskou situaci, ale hledá způsoby, jak ji vylepšit ...
Domů arrow Důchodová reforma
Středa, 22 listopad 2017
Zasílání novinek

Chci být informován o činnosti






Volby
Volby Senát 2006 - Ivo Patta
Volby Strakonice 2006
Volby PS 2006
4 VIZE
Daňový systém na listu A4
Kratší pracovní týden
Rodinný dům snadněji
Vize o reklamě
4 REFORMY
Důchodová reforma
Sociální reforma
Neintegrované skupiny
Reforma imigrační politiky
Důchodová reforma a sociální reforma PDF Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 1
SlabéVynikající 
Napsal Administrator   

Spravedlivá důchodová a sociální reforma na podporu pracujících rodičů

 
    Máme detailně vypracované řešení důchodové a na ni navazující sociální reformy, včetně termínů realizace jednotlivých reformních kroků. Základem je důchodová reforma, která  je ekonomicky prorůstová,  propopulační,  sociálně citlivá a navíc státní pokladnu nijak nezatíží. Legislativní řešení je možné již v roce 2006,  spuštění reformy od 1.1.2007. Na důchodovou reformu navazuje reforma sociální, zaměřená na podporu pracujících rodičů.  Termín dokončení sociální reformy do konce roku 2008. 
    Na čem je reforma založená ? Připomeňme si starou pohádku o králi, který jednou potkal cestáře. Král si postěžoval, že nemůže vyjít s penězi zeptal se cestáře, jak hospodaří on? Cestář odpověděl: "Vydělávám denně tři groše. Jeden spotřebuji pro sebe, druhý půjčím a ten třetí vracím". Král nad tím udiveně kroutil hlavou a nakonec se zeptal : "Jak to myslíš, cestáři?" A cestář vysvětlil: „Jednoduše, jeden groš živí mne. Druhý půjčuji svým dětem, které mne budou živit, až nebudu moci. Třetí vracím svým rodičům. Ti mi kdysi půjčovali tím, že mě živili“.
    Z tohoto příběhu vidíme, že lidé, kteří vychovávají děti přispívají do celého důchodového systému dvojím způsobem, na rozdíl od těch, kteří děti nevychovávají. Důvodem je, že kromě toho, že platí sociální pojištění (vrací), investují také svůj čas a peníze (půjčují) do svých děti, které v budoucnu budou živit jednak ty, co vychovali děti a jednak ty, co děti nevychovali.
Současný sociální a důchodový systém však tuto nerovnováhu téměř nezohledňuje a klade na obě skupiny víceméně stejnou míru povinných sociálních a daňových odvodů. Tato nerovnováha má pak za následek citelný sociální dopad na mnoho rodin a také je významnou příčinou nízké porodnosti a tedy postupného vymírání národa. Cílem naší reformy je tuto nerovnováhu spravedlivým způsobem odstranit.
    • Chceme zavést podstatně vyšší daňové odpočty pro rodiny s dětmi do takové míry, aby jejich nezbytné výdaje na dítě byly téměř pokryty, díky snížené dani( případně i sociálního pojištění, pokud rodina má více než dvě děti).
    • Lidé, kteří během svého života nevychovali žádné děti (vlastní nebo osvojené) a nenaspořili si (z ušetřeného groše, který ostatní lidé investují do svých dětí), by měli nárok na důchod podstatně později, než lidé, kteří během svého života děti vychovali. Ke změně dojde během jedné generace, postupně a tedy sociálně citlivě. Tímto také chceme přirozeným způsobem lidi motivovat k vyšší porodnosti (anebo ke spoření ).
Poznámka     1: Nejsme příliš nakloněni pro paušální podporu formou vysokého porodného nebo přídavků na děti, protože tento model může vést některé skupiny obyvatel (zejména nepracující) k vyšší porodnosti hlavně z důvodu získání vysokých státních příspěvků.


Demo verze reformy ke stažení zde.


Doplňkové reformní kroky:

 
Řešení společensky neintegrovaných skupin obyvatelstva:
      Vzhledem k plnému  financování této skupiny obyvatel z veřejných prostředků, je  morálně i prakticky možné zvýšit  ekonomický  tlak na rodiče ve smyslu řádné výchovy takového počtu dětí, které  umožní podstatné zlepšení údělu těchto dětí.  Cílem je dosažení radikální změny postoje rodičů k vlastním dětem, aby se nestaly pouhým zdrojem zajišťujícím bezpracný život, bez ohledu na jejich potřeby.  Změnou postoje rodičů pak dosáhneme kvalitativního  zlomu ve výchově a výuce  následující generace.  Tato nová generace by již neměla  trpět společenským vyloučením z důvodu nedostatečné přípravy do života, ve srovnání se standardními požadavky společnosti. Legislativu k této věci  schválit do poloviny roku 2008 a její praktickou realizaci od 1.5.2009.
 
    Zde je třeba zohlednit  skutečnost,  kterou je  neúnosné zvyšování  počtů společensky neintegrovaných jedinců, což  ve stále vyšší míře poškozuje veřejné finance i další, např. bezpečnostní hlediska garantovaná státem.  V této věci vycházíme z hlubšího pochopení  samoregulačních mechanizmů. Málokdo si uvědomuje, že z hlediska vysokého počtu dětí v rodinách v ČR se tato sociálně plně závislá  skupina osob chová velice racionálně. Vysoký počet dětí  =  vysoké sociální podpory  =  dostatek peněz  pro rodiče. 
 
Kvalitativní úprava  imigrační politiky:
    Úprava má za cíl  plnou jazykovou, mentální i sociálně-pracovní integrací cizinců.  Jde o prevenci následné separace skupin migrantů, která je často doprovázena  sociálně - patologickými jevy. Legislativa do konce roku 2007,  praktická realizace od 1.9.2008.
  Základním hlediskem u ekonomické migrace, která naprosto převládá, je dosažení ekonomického a společenského prospěchu nejen pro migranty, ale také pro hostitelský stát.Toho lze dosáhnout přeměnou míst, kde se migranti soustřeďují, na školící střediska. Tím by se zabránilo jejich případné trestné činnosti. V průběhu kurzů se  zjistí snaha jednotlivých migrantů o integraci do většinové společnosti, a to komplexně. Vyhodnotí se učební výsledky,  zmapuje se  mentalita a chování jednotlivců. Na závěr se v kladném případě vydá povolení k pobytu a současně zabezpečí pracovní zařazení včetně ubytování. Nepřizpůsobiví  a  nevzdělatelní jedinci, kteří evidentně do budoucna představují ohrožení společnosti, budou odmítnuti na základě rozhodnutí psychologů, kteří v těchto střediscích již působí. Dodatečně  je třeba zajistit zejména učitele českého jazyka a občanské nauky. Tito představují v celkových nákladech minimální položku. Celý systém by měl být provázán a založen na spolupráci s úřady práce.
 
 

Možná Vás také zajímá

  1. Zásady politika strany 4 VIZE
  2. Reklama, která informuje, ano, reklama, která ovlivňuje, ne
  3. 4 VIZE nabízí web zdarma
  4. Vize pro Evropu - dobrovolná spolupráce
  5. Bydlení - právo na minimální přístřeší

Přidat jako oblíbený (5) | Citujte tento článek na svých webovkách | Shlédnutí: 15721 | E-mail

Komentáře (2)
RSS komentáře
1. 09-04-2007 21:38
 
Úřady práce
Odpověď "Otrávenému" 
Vaše zkušenosti mohu plně potvrdit, kdybych si nesehnal práci sám, úřad práce mi ji po padesátce nesežene. Co se týká využití úřadů práce ke spolupráci v oblasti imigrační politiky, tam jde o umístění pracovníků podstatně mladších, navíc na místa, která jsou málo atraktivní.
Host
 
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
2. 03-04-2007 14:22
 
Spravedlivá důchodová reforma a soci
Cituji z Vašeho: 
Celý systém by měl být provázán a založen na spolupráci s úřady práce.  
 
Jsem pro zrušit UŘAD PRÁCE, a jako první zrušit úřad práce v Plzni.  
JE NAPROSTO K NIČEMU, SLOUŽÍ POUZE K DISKRIMINACI OBČANŮ. Zeptejte se ne zaměstnanců, Ti potřebují nezaměstnané aby měli práci, a taky podle toho pracují, ale zeptejte se na zkušenosti nezaměstnaných, hlavně lidí po padesátce, ti totiž musí akorát držet hubu 
a dále hurá -  
k důchodu bude třeba mít odpracováno 35 let -  
Občané po padesátce mohou pracovat pouze v politice, a nebo ve státním sektoru, ale tam zase jen z protekce, nebo z jiných mne neznámých důvodů - vlastní zkušenost. 
Píši z vlastní zkušenosti a ne pouze jedné.
Host
 
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

Aktualizováno ( Čtvrtek, 03 srpen 2006 )
 
< Předch.   Další >
Poslední příspěvky
 
© 2017 Politická strana 4 VIZE
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Design by Mamboteam.com | Powered by Mambobanner.de